Phoenix Rise
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Sök
 
 

Visa resultat som:
 


Rechercher Avancerad sökning


Bleach suger

Gå ner

Bleach suger Empty Bleach suger

Inlägg  shaheal sön jul 05, 2009 3:39 pm

Tänkte dela med mig med en registervariabel som faktiskt fungerar och som jag har kört med nu under ett år. Den sänkte min ping från att ha varit och harvat runt 250-300ms till 40ms konstant. Detta fungerar utan problem i Windows XP, men Windows Vista användare måste först installera SP1 eller alternativt en patch (sök på google efter TcpAckFrequency Vista).


•Fastställ vilket ipnummer du har just nu (ipconfig eller dylikt).
•Starta Regedit.
•Navigera till HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces
•När du är där så kommer det att vara några stycken märkliga mappar i stil med {1971A47A-76EF-44BC-BAC8-DA352386F5B7} osv. Dessa konstiga nummer är alla nätverksenheter du har på din dator.
•Nu måste du lista ut vilken nätverksenhet som är den du använder till internet.
•Klicka på var och en av dem och leta efter DhcpIPAddress=det ipnummret du har. Eller om du har konfigurerat ipnummret manuellt i ditt nätverkskort så letar du efter IpAdress=ditt ipnummer.
•När du har hittat rätt mapp, högerklicka på den och välj Ny->DWORD / New->DWORD
•Döp den till TcpAckFrequency exakt så som det står här. Dvs med små och stora bokstäver samt stavning exakt!
•Dubbelklicka på det nya värdet, sätt den till 1
•Stäng ner Regedit.
•Nu väljer du själv om du är lite haxx så går du in i kontrollpanelen och nätverksanslutningar. Stänger av nätverkskortet och sätter igång det igen. Eller så startar du helt enkelt om datorn.
•Logga in på wow och /cheer

shaheal
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Bleach suger Empty Sv: Bleach suger

Inlägg  Guest ons jul 22, 2009 12:44 am

DETTA VAR JU BARA BÄST!!

Jag har haft hög ms i 1 år snart,detta hände när jag provade en ny internetleverantör och uppgradera mig till vista,typ 180-300 i ms fick jag då,jag trodde det var tele2 som hade så dålig utrustning eller sunkiga linor.Efter detta så ligger jag på fina 60ms,vilken skillnad det är.

Tack Bleach!

BTW det fungerar på Windows 7 med:-)

Guest
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Bleach suger Empty Sv: Bleach suger

Inlägg  Bleache ons jul 22, 2009 6:41 am

Luxus skrev:DETTA VAR JU BARA BÄST!!

Jag har haft hög ms i 1 år snart,detta hände när jag provade en ny internetleverantör och uppgradera mig till vista,typ 180-300 i ms fick jag då,jag trodde det var tele2 som hade så dålig utrustning eller sunkiga linor.Efter detta så ligger jag på fina 60ms,vilken skillnad det är.

Tack Bleach!

BTW det fungerar på Windows 7 med:-)

haha tacka fan inte Bleach tacka Shaheal han som visa =P
Bleache
Bleache

Posts : 47
Join date : 09-06-15
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Bleach suger Empty Sv: Bleach suger

Inlägg  Guest ons jul 22, 2009 7:16 am

Ok då tack^^

Guest
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Bleach suger Empty Sv: Bleach suger

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet